"Si se confirma la información será un éxito rotundo de los movimientos sociales gallegos quienes han denunciado los riesgos severos para la salud y el medio ambiente de la minería de oro y han desarmado los argumentos falaces sobre su seguridad y rentabilidad", ha señalado Miguel Ángel Soto, responsable de la Campaña de Bosques de Greenpeace España.
Greenpeace envió ayer una carta al Presidente de la Xunta de Galicia, Alberto Núnez Feijóo, pidiéndole que no autorice el proyecto de mina de oro en Corcoesto (Cabana de Bergantiños, A Coruña). Con esta carta, la organización ecologista se adhiere al Manifiesto de la Plataforma por la defensa de Corcoesto e Bergantiños (1) y se suma así al amplio rechazo social, político, sindical y científico que ve en el proyecto de la mina un grave riesgo para la salud de la población y la conservación de los recursos naturales.
En dicha carta, Greenpeace expone que la tecnología elegida para la extracción del oro incluye la utilización de grandes cantidades de sustancias altamente tóxicas, como el cianuro, lo que conlleva riesgos demasiado elevados para el medio ambiente y la población. A su vez, la minería a cielo abierto, con voladuras y enormes cantidades de residuos generados en forma de lodos y escombros, hacen que este modelo extractivo resulte incompatible con las actuales actividades agrícolas y forestales de la zona.
"Greenpeace rechaza este modelo extractivo y recordamos a los responsables de la Xunta que el Parlamento Europeo recomendó en 2010 la prohibición total en la UE del uso de la minería basada en la tecnología de cianuro antes de finales de 2011", señala Miguel Ángel Soto.
La resolución del Parlamento Europeo también pide a la Comisión y a los Estados miembros que no presten apoyo, de forma directa o indirecta, a ningún proyecto minero en la UE en el que se empleen tecnologías a base de cianuro, hasta que sea aplicable la prohibición general, y que no respalden proyectos de esas características en terceros países. En respuesta a esta demanda, algunos países de la UE como Alemania, Hungría y la República Checa han incorporado a su legislación la prohibición del uso de cianuro en la minería.
"La Xunta de Galicia debe anunciar cuanto antes que el proyecto minero en Corcoesto es ya historia. Y reconocer que ha sido el fuerte rechazo social y los graves riesgos del proyecto las razones que han obligado a paralizar este desatino", concluye Soto.
(1) Manifiesto de la Plataforma por la defensa de Corcoesto e Bergantiños
================================================
Greenpeace pide a Feijóo que desautorice o proxecto de mina de ouro en Corcoesto
Según La Voz de Galicia, a Xunta ultima unha resolución administrativa para cancelar definitivamente o proyecto
Greenpeace felicita ó movemento ecoloxista galego pola noticia aparecida hoxe na Voz de Galicia onde se informa de que a Xunta de Galicia prepara unha resolución que cancelará o proxecto de mina de ouro de Corcoesto por insolvencia financieiria y técnica.
"Se se confirma a información será un éxito rotundo dos movementos sociais galegos, que denunciando os riscos severos para a saúde e o medio ambiente da minería de ouro e desarmaron os argumentos falaces sobre a seguridade e a rentabilidade", sinalou Miguel Ángel Soto, responsable da Campaña de Montes de Greenpeace España.
Greenpeace enviou onte unha carta ó Presidente da Xunta de Galicia, Alberto Núnez Feijóo, pedíndolle que non autorice o proxecto de mina de ouro en Corcoesto (Cabana de Bergantiños, A Coruña). A organización ecoloxista adhírese ó Manifesto da Plataforma pola defensa de Corcoesto e Bergantiños (1) e súmase así ó amplo rexeitamento social, político, sindical e científico que ve no proxecto de mina un grave risco para a saúde da poboación e a conservación dos recursos naturais.
Nesta carta, Greenpeace expon que a tecnoloxía elixida para a extracción de ouro inclúe a utilización de grandes cantidades de sustancias altamente tóxicas, como o cianuro, o que conleva riscos demasiado altos para o medio ambiente e a poboación. Á súa vez, a minería a ceo aberto, con voladuras e enormes cantidades de residuos xerados en forma de lodos e escombros, fan que este modelo extractivo resulte incompatible coas actuais actividades agrícolas e forestais da zona.
"Greenpeace rexeita este modelo extractivo e recordamos ós responsables da xunta que o Parlamento Europeo recomendou no 2010 a prohibición total na UE do uso da minería baseada en tecnoloxía de cianuro antes do 2011", sinala Migel Ángel Soto, responsable da Campaña de Montes de Greenpeace España.
A resolución do Parlamento Europeo tamén pide á Comisión e ós Estados membros que non dean apoio, de xeito directo ou indirecto, a ningún proxecto mineiro na UE no que se empreguen tecnoloxías a base de cianuro, ata que sexa aplicable a prohibición xeral e que non respalden proxectos desas características en terceiros países. En resposta a esta demanda, algúns países da UE como Alemaña, Hungría e a República Checa incorporaron á súa lexislación a prohibición do uso do cianuro na minería.
"A Xunta de Galicia debe anunciar canto antes que o proxecto mineiro en Corcoesto é xa historia. E recoñecer que foi o forte rexeitamento social e os graves riscos do proxecto as razóns que obrigaron a paralizar este desatino", conclúe Soto
(1) Manifesto da Plataforma pola defensa de Corcoesto e Bergantiños