Este sitio usa cookies. Si continúas navegando estás aceptando su utilización. Más información

Depana, Ecologistes en Acció de Catalunya y Greenpeace se oponen al nuevo modelo de gestión de residuos para Barcelona

En el plan se prima la incineración por encima de las políticas sostenibles

Comunicado de prensa - mayo 14, 2009
Depana, Ecologistes en Acció de Catalunya y Greenpeace leerán una declaración (1) contraria a los planes de construcción de una nueva planta incineradora en el área metropolitana de Barcelona.

Imagen de una incineradora.

La lectura tendrá lugar esta tarde en la reunión de la Comisión para el Estudio y Elaboración de la Propuesta del plan Metropolitano de Gestión de Residuos 2009-2016 de la Entidad de Medio Ambiente del Área Metropolitana de Barcelona, de la que estos grupos ecologistas son miembros.

El motivo principal de la oposición es que la planta incineradora, con una capacidad para 450.000 toneladas, supondrá dejar de lado una política de gestión de residuos sostenible y tendrá además un coste de 200 millones de euros, cerca del 70% del presupuesto destinado al plan de gestión de residuos.

Nota: (1)  La incineració embruta el futur de la gestió dels residus metropolitans


EN CATALÁN

Depana, Ecologistes en Acció de Catalunya i Greenpeace s'oposen al nou model de gestió dels residus per a Barcelona

En el pla es prima la incineració per sobre de les polítiques sostenibles

Depana, Ecologistes en Acció de Catalunya i Greenpeace, que en són membres, llegiran una declaració (1) contrària als plans de construcció d'una nova planta incineradora en l'àrea metropolitana.

La lectura tindrà lloc a la reunió de la Comissió per l'Estudi i Elaboració de la Proposta del Pla Metropolità de Gestió de Residus 2009-2016, de la Entitat de Medi Ambient de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, de la qual aquests grups en són membres.

El motiu principal de l'oposició és que la plant incineradora, am una capacitat per a 450.000 tones, suposarà deixar de banda una plítica de gestió de residus sostenible i tindrà a més un cost de 200 milions d'euros, prop del 70 % del pressupost destinat al pla de gestió de residus.

Nota: (1): La incineració embruta el futur de la gestió dels residus metropolitans.